zondag 16 oktober 2011

Kerstmarkt – beetje vroeg!?

Sinds een aantal jaren bezoeken Sven en ik altijd een kerstmarkt in Duitsland. Na een ‘mislukte’ kerstmarkt in Nordhorn, waarbij we ons beide afvroegen ‘is dit nou waar iedereen zo lyrisch over is’!? Weten we inmiddels waar de leukere kerstmarkten zijn en moet ik zeggen, dat ik het reuze leuk vind!

We zijn een aantal keren naar Osnabrück geweest, de laatste keer dat we daar waren reden we in een dikke sneeuwstorm terug, dat was wat minder fun. Op de snelweg werd er krap 40 km per uur gereden, hoe dichter we bij huis kwamen, des te beter werd het weer gelukkig.

Vorig jaar zijn we naar Düsseldorf geweest, was leuk, maar waarschijnlijk doordat ik toen nogal in de kreukels lag, weet ik er niet meer zo mega veel van.

Hahaha en nu, nu hebben we al plannetjes gesmeed (of moet ik schrijven ik heb plannetjes gesmeed) voor dit jaar. Dit jaar gaat de reis naar Keulen/Köln, op internet heb je diverse sites waar je info kan vinden over kerstmarkten oa deze site en deze site met info over de kerstmarkt in Köln.
Beetje raar zeker dat ik al helemaal in de stemming kom, ik heb er zin in, kan niet wachten!!

En dan zijn er ook nog eens 3 Lush winkels in Köln, kan het nog mooier!?
Wat ik er nou zo speciaal/bijzonder aan vind kan ik moeilijk in woorden uitdrukken, wij gaan iig niet voor de glühwein, eigenlijk hou ik helemaal niet van die alcohol damp die op vele plekken hangt. En voor het eten gaat we ook niet bepaald, meestal gaan we op safe en nemen een braadworst/curryworst en pommes. Maar ik ga wel voor de sfeer, ik vind het gewoon zo’n onbeschrijfelijke sfeer hebben. En we hebben 1 vaste winkel keten die we altijd bezoeken, Jack Wolfskin dus die gaan we ook zeker een bezoekje brengen (heerlijke warme vesten hebben ze daar). Dus ik heb er nu al helemaal zin in. Nog een paar weken wachten, in Köln gaat het op 21 november beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten