woensdag 7 december 2011

2e afspraak UMC St Radboud

9 November had ik dus de 2e afspraak in het UMC St Radboud. Om 10.30 uur moest ik er zijn, wij waren weer lekker op tijd zoals gewoonlijk, na een tijdje wachten was ik aan de beurt.

Op 3 november, tijdens mijn vorige bezoek, had ik dus bloed laten prikken (doet nog pijn als ik er aan denk, nog nooit zo’n slechte prikker gehad).

Dr. Bunthof had goed nieuws voor me, mijn bloedwaardes waren goed!! Hé!? Hoe kan dat nou!?

Ja daar is dus eigenlijk geen verklaring voor (alhoewel, misschien is het te verklaren doordat ik de nodige kilo’s ben afgevallen), maar bijna alle ijzerwaarden waren behoorlijk gedaald, alleen het ferritine gehalte was nog wel te hoog.
Ik ben blij natuurlijk maar ook een beetje verbaast en onthuts, je stelt je in op dat je zeer regelmatig moet gaan bloedprikken (een 1/2 L. bloed wordt er dan afgetapt) en ineens is dat allemaal van de baan en ben je gezond!?

Het goede nieuws moet dus nog ff landen. We spreken af dat ik die dag nogmaals bloed laat prikken, om nogmaals de ijzerwaarden te controleren, over 1 week heb ik dan een bel afspraak om die waarden  te bespreken.

Hieronder mijn waardes:

22 september 2011 3 november 2011 29 november 2011
HB 9.3 mmol/L
IJzer 24 umol/L
IJzerverzadiging 48%
ferritine 294 ug/L
HB 8.8 mmol/L
IJzer 13 umol/L
IJzerverzadiging 27.7 %
ferritine 297 ug/L
HB 8.9 mmol/L
IJzer 13 umol/L
IJzerverzadiging 26.5 %
ferritine 265 ug/L

Het lijkt er dus op dat de ferritine ook dalende is!
In februari laat ik weer bloedprikken om te controleren, mocht het dan weer goed zijn/net zo zijn/of misschien nog meer gedaald, dan is Hemochromatose van de baan en hoef ik niet terug naar de Internist.

Dus nog ff het bloedonderzoek van februari afwachten en dan is er misschien weer een hoofdstuk dat kan worden afgesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten