donderdag 29 december 2011

Kerst en eindjaarsperikelen

Eerste Kerstdag gaan wij traditiegetrouw met Sven zijn ouders, broer en een oom en een oom en tante uit eten (al moet ik eerlijk zeggen dat we ook een paar jaar niet mee zijn geweest).
Zo ook Eerste Kerstdag 2011. Ik kijk natuurlijk al weken uit, naar dit culinaire uitje en kon niet wachten tot ik wist wat we gingen eten.

Alleen liet het menu dit jaar wel ff op zich wachten, op de website van Amuse stond al een tijdje aangekondigd ‘Kerstmenu’ maar als je op de link klikte kwam je op een lege pagina, geduld hebben was dus het devies. Maar toch op 10 december volgens mij, kwam daar de verlossende mail van schoonmoeders met het menu. Ieuww heldere bouillon van duif, daar keek ik niet bepaald naar uit.

Maar we hebben eerste Kerstdag heerlijk gegeten, onderstaande het menu:

*Amuse gerookte mais eend met vijgen compote

*Aperitief Saucijzenbroodje

*Gemarineerde lendebiefstuk uit Oldebroek, gevuld met spinazie en vervolgens flinterdun gesneden geserveerd.

*Heldere bouillon van duif, dubbel getrokken en afgemaakt met een vleugje rode port. (die heb ik doorgeschoven naar mijn vriend)

*Gegrilde filet van zalmforel op wat risotto met blokjes pompoen.

*'Kerstpunch' van Cava met Limoncello en citroenijs.

*Tournedos van slagerij 'van Norel' in zijn eigen jus met wat uitgebakken spekjes en zilverui.

*Stukjes boerenkaas uit Doornspijk met saus van Likor 43

*Kerstdessert van chocolade op drie manieren bereid (chocolademousse, chocolade ijs en chocoladetaartje) .

Verder de jaarlijkse ergernisjes, klok kijken is best moeilijk en zodoende enigsins op de afgesproken tijd komen ook. Maar je raakt er aan gewend. Wij zijn wel op tijd, stel je voor dat we iets missen haha.


Verder zit mijn laptop (aangeschaft 1 september 2010) al een tijdje niet lekker in zijn vel, de power knop werkt niet meer naar behoren en het is steeds meer smeken oftie alsjeblieft aan wil gaan. Dinsdagmiddag was het dus zover, we hebben hem naar de pc dokter gebracht, daar hebben ze nog een reanimatie poging gedaan, maar nu ging hij helemaal niet meer aan (dat was hier dinsdagmorgen ook pas bij poging 25 ofzo). Dus hij is opgestuurd naar Asus, het vermoeden is dat er iets is met het moederboard. Ben benieuwd. Hoop dat het niet al te lang gaat duren, ik mis hem nu al.

Sven had natuurlijk ondertussen een back-up/ghost image gemaakt van mijn laptop, dan kan ik via een remote desktop op een virtuele machine op mijn eigen ‘laptop’ werken (of iets in die richting haha).

Ondertussen staat hier al de 2e pc, die eerste werkte gisteren redelijk prima, maar vanmorgen gaf die de geest, dus Sven weer aan het prutsen om zijn eigen oude pc werken te krijgen voor mij.
Dat is gelukt, alleen kan ik nu niet bij alle programma’s die ik voor GD nodig heb. Dus daar is Sven nu weer druk mee, om dat werkend te krijgen, dan kunnen we de administratie enz. in orde maken voor 2011.

Verder is Sven druk bezig met een geheel vernieuwde website voor GD, ik ben heel benieuwd!!

Gisteren en vandaag heb ik de voorraad geteld, zowel in de 5 vriezers, de vriescel als alle snacks, dus dat is ook weer klaar.
Morgen nog een bestelling bezorgen voor All Animal in Amsterdam en mijn Lush bestelling afhalen. En dan is de 1 na laatste dag van het jaar ook al weer voorbij. Zaterdag gaan we gourmetten, jaren niet gedaan (thuis dan), dus daar heb ik wel zin in. Ik heb voor mezelf een visschotel besteld, ben benieuwd.
En natuurlijk oliebollen halen/eten, dan is het al zo 2012!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten