dinsdag 19 juli 2011

2e Afspraak B12 poli

Op 18 juli heb ik de 2e afspraak op de B12 poli. We zijn aan de vroege kant en kunnen bijna meteen doorlopen, dat is wel lekker natuurlijk, geen lange wachttijd in de wachtkamer.

We bespreken hoe het nu gaat na de 16 B12 injecties. Ik kan zeggen dat ik in die 8 weken al een 'ander mens' ben geworden oke volledig herstel zal best nog een tijd duren (als je al van al je klachten/ongemak afkomt) maar ik heb meer energie, voel me frisser/wakkerder, mijn benen doen een stuk minder zeer, kan weer sporten (al gaat dat op en af, maar hiervoor had ik zeker 9 maanden niet gesport, dus er is weer een begin), heb geen diarree klachten meer,  mijn menstruaties worden minder heftig, geen trillingen meer in mijn hoofd. Mijn rug gaat met hele kleine stapjes vooruit, doordat ik eindelijk de spieren van mijn korset kan trainen. Ik was niet depressief maar ik ben nu wel een heel stuk vrolijker ik sta gewoon weer veel positiever in het leven, alles gaat makkelijker.
Het klinkt bijna als halleluja maar van steeds iets meer in moeten leveren omdat iets niet meer gaat, ga ik mijn grenzen nu weer positief verleggen en dat is gewoon heel fijn.

Ik blijk nu ook vit. D tekort (waarde van 23 nmol/l te hebben) en krijg daar Devaron voor. Mijn ferritine gehalte is behoorlijk hoog (311 ug/l) dus daar is nu nog een keer bloed voor geprikt voor gen onderzoek naar ijzerstapelingsziekte (hemochromatose). Eind augustus krijg ik daar uitslag van.

Oh ja wat ik ook 'fijn' vond, is dat ik kreeg te horen dat ik echt te kort heb op weefsel niveau, dat is gewoon een stukje erkenning/bevestiging dat ik niet 'gek' ben, iets wat mijn HA mij graag wil laten geloven en dat er niet blind wordt gestaart op een bloedonderzoek met ‘goede’ waarde. En dat je dus gewoon langdurig nog 1 x per week moet prikken om dit weer op orde te krijgen, discussie met de HA (of assistentes) hoef je hier niet over te voeren, de internist schrijft het voor, dus daar hebben ze zich maar aan te houden, ook al knipperen ze met hun ogen dat ik zo vaak prik.

Ik ga nu verder met 1 x per 5 tot 7 dagen prikken, maar mag het doen op 'behoefte' dus ff kijken hoe dat gaat. Verder ga ik zelf de injecties toedienen, dan ben ik niet afhankelijk van de openingstijden van de huisarts en kan zelf bepalen wanneer in een injectie wil.

Daarnaast ga ik over op B12 (Hydrocobamine) van Nycomed, daar zit geen benzylalcohol in, wat voor ‘allergische’ reacties kan zorgen en dus de oorzaak is van de pijn die ik bij de injecties heb.
Eigenlijk was ik helemaal klaar met de injecties en zag het helemaal niet meer zitten om er nog mee verder te gaan.

Buurtzorg komt een paar keer meekijken hoe het zelf toedienen van de injecties gaat en ook om tips te geven.

Ik ben dus heel erg blij dat ik naar Lelystad ben gegaan, je bent een ochtendje onder de pannen, maar je wordt serieus genomen (dit in tegenstelling tot mijn HA).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten