maandag 11 juli 2011

De tijd tot de 2e afspraak op de B12 poli

Vanaf 23 mei krijg ik dus 2 x per week een B12 injectie bij de huisarts, gegeven door een assistente van de huisarts. De eerste paar injecties gaan prima, maar naarmate ik er meer heb gehad, doet het inspuiten van de vloeistof (Hydroxocobalamine van Centrafarm) steeds meer pijn.

De meeste injecties gaan in mijn arm, die worden hoe langer hoe pijnlijker en ik ga er wel steeds meer tegen op zien. Vervolgens maar in de bil laten spuiten, maar ook daar is het geen pretje.

Wel ga ik me langzaam steeds beter voelen. Sporten lukt voor het eerst in een maand of 9 weer. En ik voel me fitter, helderder in mijn hoofd en mijn benen gaan minder pijn doen. Ik slaap beter, doordat mijn benen minder zeer doen als ik in bed lig en ook wordt ik minder vaak wakker.
Kortom, allemaal wel positief, alleen die pijnlijke injecties.

Ik had ook de brief opgevraagd die de internist naar de huisarts heeft gestuurd, je weet nooit waar het handig voor is ;-)

Mijn pijnklachten worden dus ‘bestempeld’ als Polyneuropathie en Meralgia paresthetica nu heeft de pijn ineens een naam! En dan te bedenken dat mijn B12 tekort gewoon anderhalf jaar eerder behandeld had moeten worden, dan had ik al deze ellende niet gehad.
Maarja zoals gezegd, mijn huisarts is geen kwakzalver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten