woensdag 28 september 2011

Hydrocobamine versus Methylcobalamine

De eerste 16 injecties die ik heb gehad waren Hydroxocobalamine van Centrafarm, onwijs pijnlijke armen heb ik daar van gehad, heeft echt een flink aantal weken/maanden geduurd voordat dat weer normaal was.

Vanaf 18 juli prik ik zelf met Hydrocobamine van Nycomed, deze bevat dus niet de benzylalcohol waar veel mensen slecht op reageren.
De Nycomed bevalt op zich prima, is wel ietsjes pijnlijk bij het inspuiten, maar niet te vergelijken met Centrafarm.

Nu had ik op het B12 forum gelezen over Methylcobalamine, ook B12 injectie vloeistof.
Methylcobalamine schijnt een actieve vorm te zijn van B12 en direct voor het lichaam beschikbaar, Hydrocobamine moet het lichaam eerst nog omzetten in methylcobalamine en adenosylcobalamine.

Ik heb dus samen met iemand van het forum Methylcobalamine injectievloeistof besteld. Ik wilde graag weten, wat dat voor mij zou doen. Ik reageer op zich goed op de Hydrocobamine maar helaas zijn mijn benen nog geen 100% en dat zou toch wel heel fijn zijn. Nu schrijven ze op het forum dat je geduld moet hebben, maarja daar ben ik niet zo goed in, het lijkt me geen wet dat je eerst 2 jaar Hydrocobamine moet gebruiken en dan pas de Methylcobalamine mag uitproberen.

Begin september kwam de ampullen binnen. Maar door de ervaringen op het forum durfde in de vloeistof niet te gebruiken, ik voelde me wat ‘wiebeliger’ en emotioneler. Dus dacht ik moet zeker geen terugval hebben in mijn klachten, ik wacht nog wel ff, tot ik me weer meer stabiel voel.

Doordat het met sporten was mis gegaan (soort gevoel van spierscheuringen) had ik besloten om ff 2 x per week te gaan injecteren, puur ff als ondersteuning bij het herstel.
Vandaag moest ik dus weer een prik hebben en ik dacht what the hack, ik ‘neem’ een Methylcobalamine, ik kan de rest van de week rustig aan doen, ik voel me top, dus ik kan het aan.

De Methylcobalamine ampullen zijn maar 1 ml, dus de helft minder vloeistof. Het injecteren was heel prettig, helemaal niets van gevoeld en vrijwel meteen in het been waarin ik had gespoten, klaarde de vermoeidheid/pijn wat op. Ik had heel duidelijk een heel verschillend gevoel in beide benen. Heel apart om te merken, kreeg sterk de nijging om in het andere been ook maar een injectie te doen.

De Methylcobalamine injectie is me dus supergoed bevallen, totaal geen terugval in de klachten zoals ik helaas wel lees op het forum. Nu ff verder bepalen hoe ik verder ga met Hydrocobamine/Methylcobalamine, maar neem over een paar dagen eerst nog een keer een Methylcobalamine, dat weet ik wel.

1 opmerking: