woensdag 16 maart 2011

B12 tekort of niet?

Ik ben al jaren niet fit, laag energie niveau, gewrichtsklachten, rugpijn enz. En nog een hele rits aan (vage) klachten. Zoals bv zeer pijnlijke vermoeide benen, trillingen in mijn hoofd, hele zware menstruaties.
Augustus 2010 is er bloed geprikt, o.a. voor de reuma factor, conclusie van de HA alles was prima.

Toevallig heb ik in december 2010 de uitslagen op papier opgevraagd en zag daar een Vit.B12 van 151, daarover telefonisch contact gehad met de HA en die vond dat prima, valt (net) binnen de referentie waarde en aangezien hij geen kwakzalver is (zijn woorden) is hij niet van plan om daar iets mee te doen.

Verder zag ik toen ook dat het Ferritine gehalte verhoogd was, waardoor ik afgelopen januari opnieuw bloed heb laten prikken.

Bovenstaande een verhaal wat je veelvuldig op het B12 forum leest, ‘laag normaal’ B12 waarde met een hele rij aan klachten die bij B12 tekort passen en een huisarts die dat niet zorgelijk vindt. Mijn huisarts wilde dus wel een verwijzing schrijven (ik was niet bepaald gezellig toen ik bij hem was in maart).

Ik heb dus op het B12 forum tips gekregen voor een goede internist, een internist met B12 kennis (daar ontbreekt het veel internisten ook nog aan helaas).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten