maandag 29 augustus 2011

Telefonisch consult met de internist

Het zelf injecteren van B12 (Hydrocobamine van Nycomed) gaat echt meer dat prima, wel heel iets pijnlijk, maar pijn mag je dat eigenlijk niet eens noemen. Het brand ook heel ff na het inspuiten.

Op 29 augustus had ik een telefonisch consult met de internist, besproken hoe het nu gaat o.a. met de Nycomed en het zelf injecteren (helemaal prima dus). Ook gezegd dat de lucht met de huisarts geklaard is.

Toen ook te horen gekregen dat ik een heterozygote mutatie in het His63Asp gen heb. Wat zoveel wil zeggen dan dat ik drager ben van Hemochromatose (ijzerstapelings ziekte). Dat is niet zo mooi dus, maar verklaard wel mijn hoge ferritine gehalte.

Het advies is om als vit. D gecontroleerd wordt over een paar weken, ook ferritine weer mee te nemen.

Verder doorgaan met injecties op geleide van de klacht, vanaf 18 juli heb ik geprobeerd om naar 1 x per week te gaan, maar merkte dan al na 4 of 5 dagen dat mijn klachten weer enorm toenamen. Dus terug na 1 x per 5 dagen, dat gaat prima. Dus langzaam proberen naar 1 x per week te gaan en van daaruit uiteindelijk naar 1 x per maand, maar dit mag gerust een hele tijd duren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten