donderdag 9 juni 2011

Afspraak op de pijnpoli

Op 9 juni dus de langverwachte afspraak op de pijnpoli. Ik heb de afspraak een aantal keren verzet, omdat het voor mij voelt als het eindstation, als de pijnpoli niet werkt, wat kunnen ze dan nog voor je doen?

Deze afspraak had ik ook weer in het Ziekenhuis in Woerden, waarom zou je ook iets dichterbij huis kiezen!?

Maar goed, bij de afspraak is dus ook een fysiotherapeut aanwezig (dit doen ze bij erg jonge mensen). Dat vond ik wel een fijn idee, je hebt dan meteen 2 meningen/visies te pakken.
Na een uitgebreid pijnlijk lichamelijk onderzoek (de fysio was nog mild, maar de anesthesist/anesthesioloog heeft me flink pijn gedaan).

Meteen de bevindingen besproken, volgens de arts en de fysiotherapeut was ik dus WEL hypermobiel in mijn rug en komt daar samen met het slappe spieren korset mijn klachten vandaan. De slijtage aan de wervels en tussenwervelschijven zien zei niet als veroorzaker van mijn pijn.

Het voorstel van de anesthesioloog is een facet blokkade te geven, zowel links als rechts. Oeii dat is wel een beetje schrikken, de fysiotherapeut bespreekt ook zijn bevindingen en hij verwacht met een aantal behandelingen mijn rug een stuk in de goede richting te krijgen.

Hij gaat een aanbeveling/behandelplan voor mijn eigen fysio schrijven en daar kan ik dan de behandeling vervolgen.

Aan de balie kan ik meteen een afspraak maken voor de facetblokkade, dit kan al op 1 juli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten