maandag 23 mei 2011

Afspraak op de B12 poli

Maandag 23 mei, moest ik al rond 8.00 uur in Lelystad zijn, daar zou ik diverse onderzoeken krijgen en aan het eind van de ochtend de Internist te spreken krijgen.

Oei, om 8.00 uur in Lelystad zijn, dat betekend dus héél vroeg op, rekening houdend met mogelijke file en je wilt zeker niet te laat komen, voor mij hangt alles zo’n beetje af van de uitkomst van deze afspraak.

Maar we waren ruim op tijd, eerst een pasje van het ziekenhuis laten maken en daarna door naar de afdeling Interne geneeskunde. Daarna bloedprikken, een echo van de buik en een röntgenfoto van de longen. Om eventueel andere ziekten aan te tonen/uit te sluiten.

Als alle onderzoeken zijn gedaan, zo rond 10.30 uur, wordt er een ontbijt geserveerd, want je moest nuchter zijn voor alle onderzoeken. Dat is me ook heel erg meegevallen, ik kan nogal snel misselijk worden als ik honger krijg.

De internist liep wat uit, dus ik was wat later aan de beurt. Toen ik aan de beurt was de klachten besproken en de uitslagen, voor zover op dat moment al bekend, besproken.
Dit is het lijstje met klachten die ik heb:

  • Pijnlijke lage onderrug, heupen, schouders
  • Zeer pijnlijke, vermoeide, branderige benen
  • Vermoeidheid, weinig energie
  • Trillingen in het hoofd/in de huid
  • Weinig eetlust
  • Aften op de tong
  • Kortademig
  • Slecht herstellen van kneuzingen/spierpijn na het sporten
  • Blauwe plekken
  • Regelmatig diarree
  • Kort lontje
  • Heftige menstruatie + heftige pijn
  • Vaak plassen

Mijn B12 was nu 211, dus weer iets omhoog (alhoewel – gemeten op verschillende apparaten en van echt omhoog is misschien geen spraken, een waarde fluctueert natuurlijk ook). Maar doordat ik kopietjes meehad van de eerdere bloedonderzoeken, was er dus wel te zien dat de B12 waarde (heel) laag is geweest en dat de waarde al langere tijd laag is. De conclusie is dus min of meer dat ik een opname probleem heb, ik neem B12 niet op uit de voeding.

Verder zijn er geen bijzonderheden gevonden (geen coeliakie bv), alleen cholesterol steentjes in de galblaas, maar daar heb ik gelukkig geen last van.

Het voorstel van de internist, starten met B12 injecties, 8 weken lang 2 x per week. Na 8 weken terug op controle, om de voortgang en de rest van de uitslagen te bespreken.

Ik ben opgelucht, er gaat iets gebeuren! Thuis meteen langs de huisarts met het B12 recept (huisarts heeft een apotheek aan huis). En ook meteen de eerste injectie gekregen.
Een paar uur na de injectie lijkt de pijn/vermoeidheid in mijn benen al heel iets af te nemen, vreemd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten